استرچ پالت

تولید کننده ماشین الات صنعتی خط تولید و بسته بندی

استرچ پالت

۴ بازديد
در مطالب قبلی درباره دستگاه استرچ پالت و استرچ پالت دومنظوره و استرچ پالت 2تنی صحبت کردیم با ما همراه باشید تا درباره استرچ پالت اتوماتیک صحبت کنیم

آشنایی با دستگاه استرچ پالت اتوماتیک 

مکانیزم و سیستم عملکرد دستگاه استرچ پالت اتوماتیک به این صورت است که فرآیند چسباندن بسته بندی پالت به پالت و یا بسته ، بعد از قرارگیری آن در مکان در نظر گرفته شده (فضای داخل دکل گردان یا صفحه گردان ) و بریدن فیلم بعد از انجام عملیات بسته بندی ، به طور خودکار به وسیله دستگاه استرچ پالت صورت می گیرد .
 

فواید استفاده از استرچ پالت اتوماتیک

ما می توانیم از این دستگاه به منظور بسته بندی پالت با نایلون استرچ به منظور حفظ ایمنی بیشتر محصولات و تولیدات انجام شده در انتقال و حمل و نقل های مربوطه استفاده کنیم و مانع نفوذ رطوبت به داخل بسته بندی شویم. دستگاه پالت استرچ در شرکت DSI کره تولید شده و از سیستم کنترل PLC با برند SIEMENS بهره برده است . این دستگاه با استفاده از 3 سیستم کنترل سرعت موتور با برند تله مکانیک آلمان که از نوع مبدل فرکانس هستند می تواند سرعت چرخش صفحه دوار ، سرعت حرکت عمودی رول لفاف و سیستم مدرن pre stretch pallet را کنترل کند.

 استرچ پالت چیست؟

با استفاده از این سیستم نوین شما می توانید به میزان حداکثر چهار برابر در مصرف و کاربرد فیلم لفاف صرفه جویی کنید که یک عدد بسیار قابل توجهی در سال می باشد .

کاتریج فیلم به نرمی و آرام همراه با سیستم انتقال به وسیله زنجیر حرکت می کند.

علاوه بر این صفحه گردان نیز جهت چرخش با ثبات به محرک زنجیری مجهز گردیده و سرعت آن هنگام کار قابلیت تنظیم دارد.

در زمان حمل و نقل این قابلیت را دارید که با جدا کردن کاتریج لفاف ستون دستگاه را بخوابانید . که باعث صرفه جویی در وقت و مانع ایجاد خطا یا آسیب هنگام نصب مجدد می شود.

این دستگاه دارای چشم الکترونیک می باشد که بطور خودکار ارتفاع پالت را تشخیص می دهد.

نام دیگر دستگاه استرچ پالت دستگاه سلفون کش است که البته به نام های پالت لایزر و پالت استرچر نیز شناخته می شود .

دستگاه استرچ پالت باری بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در اندازه متفاوت استفاده می شود . همچنین به منظور بسته بندی انواع بطری های آشامیدنی ، انواع رول های پارچه ای ، فلزی، کابل،پالت و کتاب و غیره کاربرد داشته باشد.

دستگاه استرچ به طور کلی در دو نوع معمولی و مرغک دار تولید می شود . می توان در ازای مکانیزم سلفون کشی از سیستم نایلون شیرینک و مشعل هوا ده نیز می توان استفاده کرد.

استرچ پالت رولی در سطحی تراز و مسطح قرار داده می شود به طوری که به هیچ وجه ارتعاشی شامل حرکات میکانیکی در این ماشین نشود.

پالت را با هر وسیله ای که در محل موجود می باشد بر روی دستگاه استرچ پالت قرار می دهیم, و فیلم استرچ را به بدنه پالت وصل نموده و کار را با کلید استارت آغاز می کنیم، ما بر اساس ارتفاع بسته مورد نظر حرکت عمودی رفت و برگشت را در سیستم کنترل تابلو برق دستگاه که با تنظیم دور اینورتر می باشد را تنظیم نموده تا به خوبی تمامی سطح پالت با فیلم استرچ پوشانده شود.

و در انتها هم پس از قطع نمودن خودکار، فیلم را بریده و برای قسمت بعدی شروع به کار خواهیم نمود.

سرعت این مدل استرچ پالت در صفحه گردان و یا سلفون پیچ با درایور از صفر تا ۱۰۰ در اختیار اپراتور می باشد، صفحه ای که پالت بر روی آن قرار میگیرد، با تنظیم دور و مقدار پبچش استرچ به دور آن در سیستم کنترل تابلو برق آن میتوان متغیر باشد و آن را کم و زیاد کرد.

موارد کاربرد دستگاه استرچ پالت اتوماتیک شرکت ماشین سازی خرم

دستگاه استرچ پالت در بسته بندی محصولات آب معدنی ، محصولات صنایع غذایی ، محصولات مرتبط با صنعت ساختمان ، در صنعت سیم و کابل همچنین در بسته بندی قطعات خودرو در صنعت خودرو سازی به کار می رود .

 
 

نحوه عملکرد دستگاه استرچ پالت اتوماتیک

 دستگاه نیمه اتوماتیک استرچ پالت باید در سطحی مسطح و کاملا صاف نصب شود. پالت به وسیله لیفت تراک انتقال میابد و روی سینی دستگاه خیلی نرم و آهسته قرار داده می شود.

اپراتور دستگاه، فیلم استرچ را با دست به یکی از پایه های پالت گره زده و استارت استرچ پالت درحالت اتوماتیک را می فشارد. که براساس پارامترهای داده شده مثل تعداد پیچشش فیلم استرچ در قسمت پایین، و یا قسمت بالا و تعداد رفت و برگشت عمودی فیلم استرچ روی پالت و با تنظیمات دو دستگاه اینورتر و میکروسوئیچ  اورلب و کنترل سیستم مکانیکی کشش فیلم،  عملیات استرچ پیچی  شروع  و تاپایان عملیات استرچ پالت کار می کند .پس از پایان و ایست کامل پالت اوپراتور اقدام به پاره کردن فیلم و با انتقال پالت توسط لیفت تراک از دستگاه فوق ، دستگاه آماده عملیات بعدی خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.